نحوه صحیح برخورد با خیانت عاطفی چیست؟

امروز قصد داریم تا درباره ی یک بلای خانمان سوز صحبت کنیم و آن هم خیانت عاطفی است. این نوع خیانت یکی از مشکلات شایع زوج های امروزی محسوب می شود. لازم است بدانید که خیانت جنبه های مختلفی دارد و یکی از جنبه های مهم آن خیانت عاطفی است. این خیانت در ابتدا ممکن است در قالب آشنایی ساده باشد. به مرور زمان دو فرد به یکدیگر علاقه مند می شوند و زمینه خیانت عاطفی فراهم می شود. برخی افراد برای توجیه کار خود تنها خیانت جنسی را خیانت می دانند. این افراد عموما به جنبه احساسی و عاطفی که بخش اصلی هر رابطه ای است توجهی ندارند. به طور کلی می توان گفت که خیانت و صداقت( از هر نوعی که باشند) یک تهدید بزرگ برای رابطه تلقی می شود. در ادامه می خواهیم به برررسی بیشتری درباره ی خیانت عاطفی و نحوه برخورد با ان بپردازیم. پیشنهاد می کنیم مقاله را از دست ندهید.
خیانت عاطفی چیست؟

قبل از هر چیزی لازم است بدانید که خیانت عاطفی چیست؟ این خیانت به معنای صمیمیت عاطفی و جنسی با شخص دیگری بدون اطلاع پارتنر اصلی است. در واقع بنای اصلی این خیانت پنهان کاری و عدم صداقت می باشد. وجود تماس جنسی در این رابطه قطعی نیست اما به خودی خود مخرب است. به طور منطقی می توان گفت که صرف انرژی و احساس برای فردی به غیر از همسر خیانت محسوب می شود. از آنجایی که بسیاری از افراد در این خیانت رابطه جنسی ندارند آن را موجه می دانند. اما به هر حال آن فرد از اعتماد پارتنر خود سوء استفاده کرده است و توجیهی ندارد. اگر در رابطه با فرد مورد نظر خود متوجه جاذبه و صمیمیت شدید بدانید که از نظر عاطفی در حال خیانت هستید. ممکن است رابطه به جایی ختم شود که طرفین برای جلب اعتماد یکدیگر دست به کار های دیگر بزنند.

دلیل خیانت عاطفی چیست؟

ابتدا لازم است ذکر کنیم که خیانت عاطفی مراحل مختلفی را طی می کند. آن ها معمولا از در دوستی شروع می شوند و کم کم به بیراهه می روند. آنچه که در ابتدا به عنوان قرار کاری، ورزشی و … تلقی می شود ممکن است به یک رابطه عاطفی تبدیل شود. بسیاری از افراد حد و حدود خود را حفظ می کنند و آن را در حد معمول نگه می دارند. سایر افراد به ویژه آن هایی که حس می کند در روابط خود تامین نشده اند شروع به صمیمیت می کنند. آن ها با آگاهی کامل از ادامه رابطه این کار را انجام می دهند. به عبارتی این افراد می دانند که ادامه رابطه آن ها را از شریک زندگی خود دور می کند.

نشانه های خیانت عاطفی

اگر هنوز مطمئن نیستید که رابطه شما با شخص مورد نظرتان خیانت عاطفی محسوب می شود به موارد زیر توجه کنید:

آیا رابطه با شخص مورد نظر را از همسرتان پنهان می کنید؟ یا اینکه در مورد روابط خود با آن شخص با وی مشورت می کنید؟
آیا چیز هایی را با وی به اشتراک می گذارید که با همسر خود به اشتراک نمی گذارید؟ آیا از مشکلات زندگی و شریک خود به آن شخص می گویید؟
آیا در مواقعی که احساس ناراحتی یا تنهایی می کنید با وی تماس می گیرید؟
آیا در تعاملات بین شما و آن شخص هزینه های مالی وجود دارد؟
آیا خود را در کنار او تصور می کنید و فانتزی های خاصی را متصور می شوید؟

البته که بسیار مشخص است که نمی توان یک قاعده کلی را در این بخش قرار داد. چرا که در هر امری استثنا وجود و حضور دارد.

نحوه صحیح برخورد با خیانت عاطفی

نحوه صحیح برخورد با خیانت عاطفی چیست؟ یک درصد احتمال بدهید که همسر شما خلا عاطفی دارد. بهتر است در ابتدای کار به گفت و گو با یکدیگر بپردازید. اگر نیاز های عاطفی طرفین در یک رابطه تامین نمی شود باید اقدامات جدی بیاندیشید. شما به عنوان همسر و شریک زندگی وظیفه دارید تا همسر خود را از نظر عاطفی تامین کنید. اگر شما یا همسرتان خیانت عاطفی را تجربه کرده اید

این به معنای پایان رابطه نیست. اگر در حال تصمیم برای ازدواج هستید می توانید بررسی بیشتری به عمل آورید. تصمیم به ادامه یا ترک رابطه بر عهده شما است. برای اطمینان بیشتر می توانید از خدمات مشاوره کلینیک روان آرام استفاده کنید.